بررسی مشخصات رنو مگان

بررسی مشخصات رنو مگان

رنو مگان یک خودروی فرانسوی و پرطرفدار بود که از سال 87 وارد بازار شد. مدل وارد بازار شده در سال 87 با پیشرانه 1.6  لیتری و قدرت 115 اسب بخار در سال 88 با پیشرانه 2  لیتری و قدرت 132 اسب بخاری راهی بازار های ایران شدند که برای هردو آنها جعبه دنده دستی و اتومات در دسترس بود.

تولید این خودرو تا اواسط سال 1393 ادامه داشت. خودروی رنو مگان 1600 در دو تیپ E1 و از سال 90، E2 تولید شد که تفاوت و مزایای تیپ E2 مربوط به تجهیزات جانبی خودرو مانند آینه برقی و مه شکن جلو و شیشه بالابر برقی و سی دی پلیر و … است.

البته خودروی مگان 2000 هم علاوه بر برتری های موتوری آپشن های بیشتری هم نسبت به رنو مگان 1600 دارد که از جمله این تجهیزات میشود به سنسور باران و ترمز EBD شاره کرد.

رنو مارکت عرضه کننده لوازم یدکی رنو مگان اصلی با بهترین قیمت و کیفیت در کشور می باشد.

رنو مگان

درون کابین رنو مگان مونتاژ میزان دید به سمت جلو و اطراف در حد مناسبی فراهم شده است، اما دامنه دید به‌ سوی پشت خودرو با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود. عملکرد غربیلک فرمان مناسب بوده که هدایت‌پذیری این سدان فرانسوی را به کاری راحت‌ تبدیل کرده است.

عملکرد شایسته موتور دو لیتری مگان پارس خودرویی، موجب شده تا شاهد شتاب‌گیری زیر 10 ثانیه با این سدان 1385 کیلوگرمی باشیم که می‌توان آن را به نسبت چالاک و سریع ارزیابی کرد. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک رنو مگان، در فضای شهری از هماهنگی شایسته‌ای با پیشرانه برخوردار بوده و به نرمی عمل تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد، اما در رانندگی‌های تهاجمی نباید انتظار چندانی از آن داشته باشید.

میزان چسبندگی و پایداری خودرو حین عبور از پیچ‌ها قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد و موجب اطمینان خاطر بیشتر راننده حین مانوردهی می‌شود. همچنین ضربات ناشی از پستی‌ و بلندی‌های جاده به حد مناسبی توسط سیستم تعلیق جذب شده و سواری تقریبا آرامش‌بخشی را از این سدان فرانسوی شاهد هستیم.

مگان 2 لیتری شامل 16 سوپاپ که با 136 اسب بخار قدرت و 188 نیوتون متر گشتاور و با وزن 1 تن و 385 کیلوگرم یک خودروی مناسب به نظر میرسید اما با آزمایش های صورت گرفته بر روی این خودرو میتوانیم به وضوح  نرخ شتاب گیری پایین 1.11 و حتی اعداد بدتری را هم مشاهده کنیم.

در مجموع خودروی رنو مگان از چند منظر مورد بررسی عمومی قرار میگیرد که کارشناسان به این خودرو نمره قابل قبولی را میدهند.(بررسی تمام مدل ها و و تیپ های بازار)

رانندگی و عملکرد فنی= 10/5

طراحی ظاهری = 10/6

کابین و امکانات =10/5

ارزش در مقابل قیمت = 10/5

کیفیت = 10/6

در بحث بررسی معایب و مزایای خودرو رنو مگان بایبه چند شاخصه اصلی اشاره کرد . کیفیت بالای ساخت و فضای بزرگ و راحت برای سرنشینان از جمله مزایای اصلی خودرو رنو مگان میباشد. هزینه بالای نگهداری و تکنولوژی قدیمی ساخت این خودرو هم از نکات تاریک کارنامه این خودرو میباشد.

از تجهیزات جانی این خودرو میتوان به سیستم صوتی 4 بلندگو و کیسه هوای سرنشینان جلو و ترمز ABS ,EBV , EBA اشاره کرد. از آپشن های دیگر خودرو میتوان به  سیستم تهویه مطبوع با کنترل خودکار – کارت هوشمند – دکمه استارت – روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) – چراغ مه‌شکن جلو – آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن – شیشه بالابر برقی جلو و عقب – کامپیوتر سفری – پرده شیشه عقب و جانبی و سنسور باران اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت ال نود پارس خودرو و ایران خودرو

مشخصات فنی خودرو رنو مگان 2000

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1998 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 136 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 188 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100 11.1 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر در ساعت
وزن 1370 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4498 طول – 1777 عرض – 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2690 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردهای خودرو رنو مکان 2000
مصرف سوخت داخل شهر 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی

 

 

یورو 3

مشخصات فنی رنو مگان

پیشنهاد مطالعه: بررسی رنو فلوئنس

لوازم یدکی رنو مگان

پس از بررسی مشخصات رنو مگان، بهتر است که در رابطه با لوازم یدکی رنو مگان توضبح کوتاهی بدهیم تا شما مصرف کننده عزیز، میزان دسترسی به قطعات و لوازم یدکی اصلی رنو مگان را بهتر متوجه شوید.

به طور کل با توجه به بازار گرم فروش قطعات یدکی رنو در کشور، شیادان و کلاهبرداران زیادی نیز، وارد این بازار شده اند و به صورت جدی سعی بر فروش قطعات تقلبی رنو در بازار ایران دارند.

بنابراین حتما از فروشگاه های معتبر خرید لوازم یدکی رنو مگان را انجام دهید. رنو مارکت از دسته فروشگاه هایی می باشد که مورد تأیید نمایندگی رنو و همچنین عموم است.

 

رنو مگان مونتاژی خودرویی با توانایی فنی قابل‌قبول، کابین جادار، بازار دست‌دوم مناسب، دوام فنی و کیفیت ساخت بالا، سواری تقریبا آرامش‌بخش و ایمنی شایسته است که به‌ راحتی می‌تواند نیازهای مشتریان خود را برطرف سازد. بااین‌حال فقدان برخی امکانات رفاهی و ایمنی و ظاهر قدیمی‌تر این خودرو سبب شده تا امروزه بسیاری از مشتریان در این رنج قیمتی به سراغ محصولات چینی نظیر آریزو 5 یا کراس اوورهای ام وی ام ایکس 22 یا ام وی ام ایکس 33 بروند.

به‌ هرروی اگر به یک خودرو بادوام اروپایی باقابلیت‌های دینامیکی مناسب نیاز دارید که از توان خروجی مناسب و برند معتبری برخوردار باشد، رنو مگان مونتاژ می‌تواند به‌عنوان یک سدان شهری احتیاجات شما را در حدی شایسته و قابل‌قبول برطرف سازد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع